Unbounded Fortitude

Wednesday, January 28, 2009

活受罪啊!

CNY holidays are the most boring days of every year. All shops are closed and everywhere is like a ghost town! Even Muslim and Indian food stalls are not open!

不知道是从几时开始,我越来越讨厌每一年的年除夕至年初二!不仅是因为几乎所有的商店都不开门做生意而感到无聊,那非常之浪费时间的拜年是我最最最不想做的事情!我本生真的觉得拜年只是个仪式。一个因为每个华人每年都在做,所以变成每一个华人每年都必须做的仪式。

陪自己的两老吃团圆饭,及向他们拜年倒是无所谓。即使是去我岳父那,我都能接受。但就是不喜欢被强迫着去给任何长辈,亲戚或上司拜年!拿着两颗橘子,说声恭喜发财,然后就假装很开心的样子,嬉皮笑脸的撑完那一天。活受罪啊!
Have been exercising for the past few days, but no mood to update... It's all CNY's fault!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home